Tretman psorijaze

Psorijaza (od grč.psora – svrbež) je kronična nezarazna bolest koja se uglavnom manifestira promjenama na koži i noktima, ali zahvaća i zglobove u 15 – 20 % slučajeva. Iako spada među najstarije, odavna poznate bolesti, još uvijek nisu razjašnjeni njezini uzroci, i nema usuglašenog objašnjenja za njezino pojavljivanje. Današnje teorije balansiraju između genetske podloge, izloženosti stresu i štetnim prehrambenih/životnih navika te autoimunih procesa, no niti za jednu nema dovoljno čvrstih dokaza.

Što se tiče genetike, osim što su pronađeni «geni krivci» za psorijazu, ustanovljena je i određena pravilnost pojavljivanja unutar obitelji; ukoliko jedan od roditelja boluje od psorijaze, šansa da će i dijete oboljeti je otprilike 10%. Kod jednojajčanih blizanaca šansa da će oboljeti oba iznosi otprilike 70%.

Teorija stresa kao okidača bolesti obuhvaća najširu paletu uzroka. Tu, naime, spadaju emotivni stres, mehaničke i kemijske ozljede, infekcije, trudnoća i porod, nagle promjene okruženja, životno ugrožavajuće situacije itd. Čak 40% oboljelih od psorijaze navodi neki veći stresni događaj nakon kojega se bolest (prvi puta) pojavila.

Životne navike također mogu odigrati ključnu ulogu u nastanku bolesti – primijećeno je da bolest mogu „okinuti” pretilost, pušenje i pretjerana konzumacija alkohola.

Do sada terapija  psorijaze je imala za cilj  da se smanji upala i kontroliraju oštećenja na koži. Liječenje se određuje prema pacijentovu zdravlju, godinama, načinu života te ozbiljnosti, tj. težini psorijaze.
Razlikujemo lokalnu i opću terapiju te fototerapiju.
U lokalnoj terapiji primjenjuju se keratolitici (najčešće salicilna kiselina), antipsorijatici, fluorirani glukokortikoidi, kalcipotriol i A-vitaminska kiselina.
U općoj terapiji upotrebljavaju se retinoidi, imunosupresivi te vrlo rijetko citostatici.

Dosadašnja terapija psorijaze ovim prethodno navedenim načinima se može napustiti jer  u terapiji psorijaze pronadjeni su novi modaliteti u njenom liječenju.Apsolutno novi način liječenja.podrazumjeva liječnje Laserom.Time se postiže daleko bolje,brže,efikasnije odstranjenje promjena koje su povezane sa psorijazom.Nije potrebno primjenjivati imunosupresive,citostatike koji imaju neželjene sistemske efekte.

You must be logged in to post a comment.